چگونه بفهمیم چه کسانی استوری ما را شیر کرده اند؟ (روش جدید!)
با رشد روزافزون محبوبیت استوری در ، کاربران علاقهمند هستند بدانند که چه کسانی به محتوای آنها توجه نشان داده و آن را برای دیگران ارسال یا بازنشر کردهاند. یکی از سوالات پرتکرار این روزها این است: چگونه بفهمیم چه کسانی استوری ما را شیر کرده اند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم، روشهای موجود را آموزش دهیم و نکاتی درباره حریم خصوصی، ابزارهای کمکی و تنظیمات حساب کاربری ارائه کنیم.
آیا امکان دیدن افرادی که استوری را شیر کردهاند وجود دارد؟
در حال حاضر، به طور مستقیم نام افرادی که استوری شما را به صورت دایرکت برای دیگران ارسال کردهاند یا آن را بازنشر کردهاند، نمایش نمیدهد. این موضوع به سیاستهای حریم خصوصی برمیگردد. اما با استفاده از برخی ابزارهای داخلی و غیرمستقیم، میتوانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.
چگونه بفهمیم چه کسانی استوری ما را شیر کرده اند؟
خیلی از کاربران امروزه به دنبال این هستند که چک کنند آیا کسی از دوستان سابق آنها دوباره دارد پیج آنها را چک میکند یا اینکه چه کسانی استوری را برای دیگران میفرستند. برای پیدا کردن فردی که این کارها را انجام میدهد چند روش ساده وجود دارد که در ادامه یک به یک آنها را بررسی میکنیم.
استفاده از بخش Insights (آمار )
اگر حساب شما بیزینسی یا کریتور باشد، میتوانید از بخش Insights اطلاعاتی درباره عملکرد استوریها بهدست آورید. در این بخش، میتوانید شاخصهایی مانند:
Reach (تعداد نفرات منحصربهفردی که استوری را دیدهاند)
Forward
Shares
Profile Visits
Exits
را مشاهده کنید. اگر عدد مربوط به Shares بیشتر از صفر باشد، یعنی استوری شما توسط کاربران ارسال یا شیر شده است، اما نام آنها نمایش داده نمیشود.
بررسی تغییرات غیرعادی در ویو استوری
گاهی اوقات میتوانید با بررسی افزایش ناگهانی بازدید استوری، حدس بزنید که محتوای شما توسط شخص یا اشخاصی به دیگران ارسال شده است. اگر معمولاً ۵۰۰ ویو دارید اما ناگهان به ۱۵۰۰ رسیدید، به احتمال زیاد استوری شما شیر شده است.
بررسی پاسخهای دایرکت
گاهی کاربران پس از دیدن استوری از طریق شیر، برای شما دایرکت ارسال میکنند. بررسی پیامهای جدید میتواند اطلاعاتی درباره اینکه استوری شما توسط چه کسانی برای چه افرادی ارسال شده، ارائه دهد.
روشهای غیرمستقیم دیگر
شاید روشهایی که در ادامهی مقاله خدمت شما ارائه میکنیم، خیلی هم مرسوم نباشد اما در بسیاری از مواقع کاربران از همین روشها جواب گرفتهاند.
استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی
برخی ابزارها مانند Hootsuite، Sprout Social یا Iconosquare میتوانند اطلاعات دقیقتری درباره تعامل کاربران با استوریها ارائه دهند، اگرچه آنها نیز مستقیماً نام افراد شیرکننده را اعلام نمیکنند.
استفاده از استیکر Add Yours
اگر در استوری خود از استیکر Add Yours استفاده کرده باشید، لیستی از افرادی که آن را بازنشر کردهاند در اختیار شما قرار میدهد. این تنها روش رسمی برای شناسایی کاربران شیرکننده در حال حاضر است.
نکاتی درباره حفظ حریم خصوصی در اشتراکگذاری استوری
در صورتی که نمیخواهید استوری شما توسط دیگران شیر شود، میتوانید تنظیمات اشتراکگذاری را از بخش Settings > Privacy > Story غیرفعال کنید
همچنین میتوانید تعیین کنید چه کسانی استوری شما را ببینند یا آن را شیر کنند
برای اطمینان از حفظ امنیت، از استوریهای حساس یا شخصی در حساب عمومی خودداری کنید.
استفاده از استیکرهای تعاملی برای تشخیص اشتراکگذاری استوری
استفاده از استیکرهایی مانند نظرسنجی، سوال و جواب یا کوییز در استوریها میتواند به شما کمک کند تا تعامل کاربران را افزایش دهید. اگر پس از استفاده از این استیکرها، تعداد پاسخها یا مشارکتها بهطور غیرمنتظرهای افزایش یابد، ممکن است نشاندهنده این باشد که استوری شما توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده است. این روش بهصورت غیرمستقیم میتواند به شما اطلاعاتی درباره اشتراکگذاری استوریهایتان بدهد.
بررسی تغییرات در تعاملات پس از انتشار استوری
اگر پس از انتشار یک استوری خاص، متوجه افزایش ناگهانی در تعداد فالوورها، لایکها یا کامنتها شدید، ممکن است این افزایش به دلیل اشتراکگذاری استوری شما توسط دیگران باشد. این تغییرات میتواند نشانهای از گسترش محتوای شما در بین کاربران باشد.
استفاده از ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی
برخی ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی مانند Hootsuite یا Sprout Social امکان دسترسی به آمار دقیقتری از تعاملات کاربران را فراهم میکنند. با استفاده از این ابزارها میتوانید اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعامل کاربران با استوریهای خود بهدست آورید.
توجه به بازخوردهای مستقیم کاربران
گاهی اوقات کاربران پس از مشاهده استوری شما که توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده است، بهصورت مستقیم از طریق دایرکت با شما ارتباط برقرار میکنند یا در مورد محتوای استوری نظر میدهند. این بازخوردها میتواند نشاندهنده اشتراکگذاری استوری شما باشد.
با استفاده از این روشها و توجه به نکات ذکرشده، میتوانید بهصورت غیرمستقیم اطلاعاتی درباره اشتراکگذاری استوریهای خود بهدست آورید و تعاملات کاربران را بهتر درک کنید.
آیا امکان جلوگیری از اشتراکگذاری استوری وجود دارد؟
بله. در بخش تنظیمات استوری ، میتوانید گزینه Allow sharing یا Allow story sharing را غیرفعال کنید تا دیگران نتوانند استوری شما را به دیگران ارسال کنند یا در دایرکت به اشتراک بگذارند.
نکته پایانی! : به نقل از جالب آموز اگر هدف شما از بررسی اشتراکگذاری استوریها، افزایش تعامل و رشد فالوور است، بهتر است با روشهای اصولی جذب مخاطب نیز آشنا شوید. استفاده هوشمندانه از استوری و افزایش نرخ اشتراکگذاری آن، تنها بخشی از مسیر رشد در است. برای آشنایی با روشهای کاملاً رایگان و مؤثر در افزایش فالوور، پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله چگونه فالوور زیاد کنیم (رایگان و صد درصد کاربردی) را مطالعه کنید و با تکنیکهایی آشنا شوید که میتوانند به رشد واقعی پیج شما کمک کنند.
سوالات متداول
آیا میتوان فهمید چه کسی استوری را در دایرکت ارسال کرده؟
خیر، فعلاً چنین قابلیتی ارائه نمیدهد.
استفاده از حساب بیزینسی برای دیدن شیرها فایدهای دارد؟
بله، میتوانید تعداد دفعات شیر شدن را ببینید ولی نه نام کاربران را.
آیا راهی برای جلوگیری از شیر شدن استوری وجود دارد؟
بله، در تنظیمات استوری، قابلیت اشتراکگذاری را میتوانید غیرفعال کنید.
نتیجهگیری
سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده این است که چگونه بفهمیم چه کسانی استوری ما را شیر کرده اند. اگرچه به دلایل حریم خصوصی، اطلاعات مستقیم درباره هویت کاربران شیرکننده ارائه نمیدهد، اما میتوان از طریق ابزارهای موجود، آنالیز رفتار مخاطبان و استفاده از قابلیتهایی مثل استیکر Add Yours، به سرنخهایی دست یافت. همچنین مدیریت صحیح تنظیمات حریم خصوصی میتواند از سوءاستفادههای احتمالی جلوگیری کند.
https://jalebamooz.com منبع :
دیدگاه خود را بگذارید