5 نکته مهم در انتخاب هشتگهای
یکی از راههایی که به کاربران کمک میکند به راحتی در این شبکه اجتماعی، جست و جو کنند و به پستهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند، هشتگها هستند. انتخاب هشتگ مناسب تاثیر بسیار زیادی روی جذب مخاطبان بیشتر و دسترسی آسانتر افراد به محتواهای شما خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم ۵ روش عالی برای انتخاب بهترین هشتگها را به شما معرفی کنیم.
هشتگ چیست؟
هشتگ در ، به معنای عبارتی کوتاه است که پس از علامت (#) میآید. این عبارتها، حالتی شبیه به لینک داخلی در برنامه ایجاد میکنند و قابلیت جست و جوی سریع دارند. وقتی شما از یک هشتگ خاص زیر پست یا درون استوریهای خود استفاده میکنید، آن پست یا استوری در نتایج حاصل از جست و جوی آن هشتگ نمایش داده خواهند شد.
اگر دقت لازم را در استفاده از هشتگها به خرج دهید، میتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید و شاهد افزایش بازدید پست و استوریهای خود باشید. به همین دلیل، لازم است با ترفندهای این کار آشنا شوید و هنگام تولید محتوا در ، به آنها توجه کنید.
ترفندهای انتخاب هشتگ درست
هشتگ، درست مانند یک شمشیر دو لبه عمل میکند. همان اندازه که انتخاب درست آن میتواند روی رشد شما موثر باشد، نداشتن مهارت در استفاده از آن هم به اعتبار صفحه شما آسیب خواهد زد. بنابراین هنگام انتخاب هشتگهای یک پست، نکات زیر را در نظر بگیرید:
۱- از هشتگهای مرتبط با برند خود استفاده کنید
مهمترین نکته در انتخاب هشتگ مناسب، این است که باید به موضوع کار شما مربوط باشد. به یاد داشته باشید که هر هشتگ ترندی برای کسب و کار شما مناسب نیست و نمیتواند تاثیر لازم را روی رشد پیج داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر یک روز هشتگ «روز جهانی زن» ترند شود، شما نمیتوانید آن را زیر یک پست مربوط به آموزش مکانیک خودرو استفاده کنید! زیرا این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند.
به جای این کار، به دنبال هشتگهای پرطرفدار مربوط به کسب و کار خود بگردید و آنها را با توجه به پستهایی که منتشر میکنید، به کار بگیرید. مطمئن باشید تاثیر این روش، بسیار بیشتر از موجسواری روی ترندها است.
۲- تعداد هشتگها خیلی کم یا زیاد نباشد
تعداد هشتگ استاندارد در هر پست ی، بین ۳ تا ۵ عدد است. البته کمی بیشتر یا کمتر از این عدد، مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد؛ اما اگر برای یک پست هیچ هشتگی ننویسید، یا برعکس، زیر پست دیگری ۳۰ هشتگ بگذارید، به رشد شما کمکی نخواهد کرد.
بهترین کار این است که تعادل را در این زمینه حفظ کنید و زیر تمامی پستهای خود، حداقل ۳ هشتگ را استفاده کنید. در این صورت، متوجه نظم محتوایی صفحه شما میشود و آن را در لیست پیجهای مخرب قرار نمیدهد.
۳- هشتگهای رقبا را بررسی و تحلیل کنید
پیجهای رقیب و صفحات بزرگی که فعالیت آنها به برند شما مربوط است، میتوانند الگوی خوبی برای انتخاب هشتگهای مناسب باشند. در این صفحات میتوانید هشتگهای به روز و ترند مربوط به کار خود را به راحتی پیدا کنید و آنها را در پستهای خود به کار ببرید. توجه داشته باشید که کپی کردن هشتگهای عمومی هیچ اشکالی ندارد و میتواند موجب رشد صفحه شما شود.
۴- هشتگ اختصاصی خود را ایجاد کنید
گاهی لازم است یک یا حتی چند هشتگ اختصاصی برای برند خود ایجاد کنید. این هشتگها، به مخاطبان کمک میکنند که در مواقع لازم، راحتتر به پستهای خاص شما دسترسی داشته باشند. بهتر است این نوع هشتگها را به پستهای خاصی اختصاص دهید و آنها را برای تمامی محتواها به کار نگیرید؛ زیرا هشتگهای اختصاصی بیشتر برای جستجو درون یک صفحه کاربرد دارند، نه جستوجوهای عمومی.
۵- میزان تاثیر هشتگهای قبلی را بررسی کنید
ارزیابی، مهمترین مرحله برای کسب موفقیت است. برای اینکه بدانید چه هشتگی را انتخاب کنید، باید بررسی کنید که کدام هشتگها در پستهای قبلی بیشترین تاثیر را داشتهاند. برای فهمیدن این موضوع، یک راه این است که نرخ تعامل، لایکها و کامنتهای پستهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. البته در صورتی که متوجه شدید هشتگهای یک پست ایراد دارند، نمیتوانید با ویرایش آنها به نتیجه خوبی برسید؛ زیرا هشتگها در نگارش و انتشار اولیه بیشترین تاثیر را خواهند داشت. در عوض، میتوانید ایرادهای موجود را در پستهای بعدی اصلاح کنید.
راه دیگر استفاده از ابزارهای تحلیل و پیشنهاد هشتگ است تا کاربران بدانید کدام هشتگها برایتان مفید بودهاند و کاربران با کدام پستهای شما تعامل بیشتری داشته اند. ابزارهای مختلفی برای آنالیز هشتگ وجود دارند که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر را میتوانید با پرداخت هزینه تهیه کنید! این ابزارها به شما هشتگ مناسب پیشنهاد میدهند، تعداد ورودی از هشتگها را نشان میدهند و اینکه هر هشتگ چه نتیجهای داشته است.
این گزارشها به انتخاب هشتگ پستهای بعدی شما بسیار کمک میکند.
چه اشتباههایی هشتگگذاری من را خراب میکنند؟
گاهی شما از تمام ترفندهایی که به آنها اشاره کردیم استفاده میکنید، اما باز نمیتوانید نتیجه خوبی بگیرید. این موضوع، میتواند ناشی از اشتباههای زیر باشد:
- هشتگها را پس از انتشار پست و به صورت Edit به آن اضافه میکنید. این کار باعث میشود که آن هشتگ در نتایج جستوجو نمایش داده نشود.
- پستهای شما به فارسی است اما از هشتگ انگلیسی استفاده میکنید. با این کار، مخاطب را گیج میکنید و او نمیتواند به راحتی پستهای شما را پیدا کند.
- مخاطبان شما از هشتگهای اختصاصی پیجتان بیخبر هستند. بهتر است هشتگ اختصاصی را در بخشهایی مانند بیو یا استوری اطلاعرسانی کنید تا مخاطب با آن آشنا شود.
- از هشتگهای طولانی، مخفف یا نامفهوم استفاده میکنید. به یاد داشته باشید که هشتگ باید در ذهن مخاطب ماندگار شود.
- تنها به هشتگنویسی اکتفا میکنید و از تولید محتوا یا تعامل موثر غافل میشوید. هشتگگذاری، تنها بخشی از مسیر موفقیت در را رقم میزند. برای کسب موفقیتهای بیشتر، باید بتوانید همه بخشهای پیج خود را مدیریت کنید تا به شکلی اصولی و منظم پیش بروید.
سخن پایانی
استفاده از هشتگ، تاثیر زیادی در رشد پیج خواهد داشت؛ البته در صورتی که به جا و اصولی باشد. در این مقاله، ۵ نکته مهم برای انتخاب بهترین هشتگها را یادآور شدیم. امیدواریم این نکات به رشد پیج شما و رونق کسب و کارتان کمک کند.
دیدگاه خود را بگذارید